Články

10 potravin, které pomáhají imunitnímu systému

5
(1)

Pokud vaše tělo trpí na nízkou imunitní obranu, je dobré objevit způsob jak jej zvýšit. Sepsali jsme pro vás 10 potravin, které pomáhají „nakopnout“ a zvýšit váš imunitní systém zcela přirozeným způsobem.

S příchodem chladného období se nevyhnutelně dostaví různé formy chřipky a nachlazení. Ale nemusíte se tolik bát… celou zimu můžete zůstat fit, jen když začnete do svého jídelníčku zahrnovat potraviny a ovoce, které podporují vaší imunitu.

Seznam potravin, které doporučujeme pro zvýšení nízké imunitní obrany

Nyní je čas jít do detailů a podívat se podrobně na druhy potravin, které pomáhají zvýšit váš imunitní systém. Mezi ně patří:

Česnek

Začneme čerstvým česnekem, který obsahuje látky tak silné že působí jako antibiotika a mají probiotický účinek.

L-Theanin

Theanin je naopak aminokyselina, která je obsažená v černém čaji a její účinek je schopný přirozeně posílit obranný systém. Výzkum ukázal, že stačí vypít 5 šálků denně.

Pro milovník zeleného čaje však pamatujte, že jeho složení bude skvěle fungovat pro volným radikálům.

Houby

Kdo by to řekl, že houby obsahují vysoké množství selenu a beta-glukanu. Věděli jste že selen patří k prvkům, které jsou spolu s bílými krvinkami zodpovědné za produkci cytokinů. Beta-glukan aktivuje bílé krvinky pro infekcím a napomáhá regeneraci poškozených tkání.

Losos

Vitamín D je důležitý pro prevenci infekcí horních cest dýchacích, proto se doporučujeme na zvýšení imunity konzumace kvalitního lososa. Jedna porce denně stačí v období roku, kdy se cítíte vystavení riziku onemocnění.

Jogurt

Kvalitní jogurt je také důležitý pro zvýšení imunity, protože obsahuje vysoké procento prebiotik a probiotik.

Brambory a cuketa

U vitamínu A se můžete spolehnout na všechny potraviny, které obsahují prekurzory samotného vitamínu (betakaroten). Najdete jej v bramborách, cuketách, mrkvi nebo žloutku.

Mandle a slunečnicová semínka

Mandle, pšeničné klíčky a slunečnicová semínka jsou skvělé pro doplnění vitamínu E a jeho antioxidačních vlastností.

Jahody

Vitamín C je obsažen i v jahodách a věřte, že šálek denně vám zajistí 160 % doporučené denní dávky. Navíc zmírňuje příznaky nachlazení mnohem více než pomeranč.

Ústřice

Pokud potřebujete doplnit zinek, běžte si zakoupit do obchodu ústřice! Stačí jen menší dávka, aby byla zajištěna každodenní dávka zinku.

Hořká čokoláda

A na posledním místě pro ty, kdo mají chuť na sladké tak hořká čokoláda je zodpovědná za nárůst T-lymfocytů, díky nimž je naše tělo schopno vymýtit infekce.

Přeje hodně štěstí při uzdravení!

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 1

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response

Pin It on Pinterest

Share This