ČlánkyDalší

Cvičíte při nachlazení? Tak tohle musíte vědět

5
(3)

Patříte mezi nadšené sportovce a ani nachlazení nebo nemoc vás nezastaví? V tomto článku vám vysvětlíme, zda cvičení při nachlazen je dobré cvičit či nikoliv. Nachlazení totiž může trvat klidně i 15 dní. Mnozí lidé se ani v této době nechtějí obejít bez sportu. S námi se dozvíte, co byste o cvičení při nachlazení měli rozhodně vědět. 

Cvičení při nachlazení

Jak funguje imunitní systém při nachlazení?

Během nachlazení imunitní systém tvrdě bojuje s patogenem. Symptomy jako je zvýšená teplota nebo horečka jsou nezbytnými fyzickými účinky imunitního systému. 

Cvičení při nachlazení nebo nemoci je pro tělo velmi náročný a extrémně stresující. Protože imunitní systém nemá dostatečné rezervy na boj s virem a nemocí. To může mít za následek potlačování virů, které se později mohou začít šířit do celého těla. 

Kromě síření nemocí nebo zhoršení příznaků se viry mohou usadit i na srdečním svalstvu. To může mít za následek vážnou nemoc. Možnými následky intenzivního cvičení při nachlazení může být podle některých odborníků zánět srdečního svalu (myokarditida), srdeční arytmie nebo srdeční slabost. 

Cvičení při nachlazení může zapříčinit vážné následky

Pokud trpíte těmito příznaky, rozhodně vám nedoporučujeme cvičit:

  • Zvýšená teplota
  • Zvýšená horečka
  • Bolesti svalů a celého těla
  • Těžká únava a malátnost
  • Bolest krku

Teprve potom, až vaše příznaky odezní, měli byste pomalu začít znovu cvičit. Vyhněte se tomu, abyste se po nachlazení vrátili do svého tréninkového plánu příliš brzy. dopřejte svému tělu ještě pár dní na zotavení, než začnete znovu cvičit. Pokud máte nachlazení s velmi vážnými příznaky, měli byste se dokonce až na několik týdnů zdržet intenzivního tréninku.

Měli byste vědět, že sport může mít také negativní vliv na průběh onemocnění v inkubační době nachlazení. Takže je lepší se obejít bez tréninku, pokud máte pocit že onemocníte. 

Potřebujete zhubnout? Vyzkoušejte dietu od Ketomix!

Cvičení s mírnými příznaky nachlazení

Tělo každého jedince je jiné, a měli byste věnovat zvýšenou pozornost tomu, jak se cítíte, pokud se rozhodnete cvičit při nachlazení. V případě pochybností neprovádějte žádnou fyzickou aktivitu a zajděte si k lékaři. 

V některých případech však není cvičení nebo zvýšená fyzická aktivita při nachlazení špatná. Pokud máte například mírnou rýmu, mírné cvičení není problém, pokud se cítíte dostatečně fit. 

Co by jste měli vědět při cvičení a nachlazení

Nejčastější otázky a odpovědi o nachlazení

Jaké jsou příznaky nachlazení?

Mezi příznaky můžeme zařadit: rýma, ucpaný nos, ztráta čichu, ztráta chuti, kýchání, únava a mnoho dalšího…

Co způsobuje onemocnění nachlazení?

Nachlazení je způsobeno virem, který způsobuje zánět membrán, který vystýlají nos a krk. Nachlazení se velmi snadno přenese na ostatní lidi. Často se vir šíří vzduchem, když nemocná osoba kašle nebo kýchá do vzduchu. 

Jak se léčí nachlazení?

Na nachlazení neexistuje žádný lék. Většina případů běžného nachlazení se zlepší bez léčby, obvykle během týdne nebo 10 dnů. Ale kašel může přetrvávat ještě několik dní. Nejlepší co můžete udělat, je postarat se o sebe, dokud se vaše tělo neuzdraví.

Co může zastavit rýmu?

Pijte hodně tekutin, zejména vody. Ke zmírnění příznaků použijte fyziologický nosní sprej. Pokud rýma nezmizí, je dobré navštívit lékaře, který vám doporučí další léčbu.

Pomáhá vitamín C při nachlazení?

Vitamín C nezabrání nachlazení a jen mírně zkrátí jeho délku a závažnost.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 3

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response