ČlánkyHubnutí

Kardio cvičení – jak nám pomáhá?

0
(0)

Kardio cvičení – neboli také známé jako aerobní cvičení patří k jedním z nejlepších způsobů jak začít zlepšovat své zdraví a fyzickou kondici. Kardio (kardiovaskulární) cvičení zvyšuje vaší dechovou frekvenci, čímž se krev ve vašem těle pohybuje rychleji. Díky tomu dokážete spálit mnohem více kalorií.

Pokud jste začali poprvé přemýšlet o kardio cvičení, musíte si uvědomit že vaše kondice bude nízká ze začátku. To je naprosto normální, a znamená to že musíte začít se vším pomalu. Pokud začnete pomalu, a postupně budete přidávat na intenzitě tak je to ten nejlepší začátek.

Kardio cvičení si můžete vyzkoušet už jen tím že budete chodit po například schodech, a nebudete používat výtah. Můžete se zdát být ze začátku obtížné a nebudete se cítit ve špatné fyzické kondici ale pokud budete každý den takto cvičit pravidelně tak si všimnete zlepšení vaší kondice.

Postupem času budete po schodech chodit rychleji, aniž by jste cítili že se zadýcháváte, a chůze po schodech bude postupem času skvělá metoda ke cvičení nohou.

Dalším skvělým začátkem může být například parkování auta daleko od vašeho baráku. Můžete parkovat na vzdáleném konci parkoviště, místo toho aby jste zaparkovali auto hned u dveří.

Obsah článku:


Jaké výhody má kardio cvičení?

Kardio cvičení má celou řadu výhod, pokud se cvičí pravidelně.

Doporučuje se aby člověk trénoval kardio alespoň 3krát týdně, zhruba 40 minut v kuse. Pro některé to může být velmi obtížné, ale pokud začnete postupně vše dokážete zlepšit.

Kardiovaskulární cvičení je oblíbené a nejlepší kvůli shazování váhy. Mnoho lidí se snaží zhubnout, a kardio je tím nejlepším pomocníkem.

Pokud chcete zhubnout, musíte si uvědomit že je potřeba spotřebovat více kalorií, než přijmete/zkonzumujete, a to se dokáže vyřešit cvičením a nebo také doplnit dietou.


Kardio cvičení má pozitivní vliv na vaše zdraví.

Pokud budete pravidelně cvičit, dokážete předejít například infarktu, obezitě nebo i mrtvici. Cvičení také pomáhá zlepšovat průtok krve ve vašem těle, to snižuje zátěž vašeho srdce a krev se lépe okysličuje. Díky tomu můžete snížit krevní tlak který je hlavním faktorem vzniku srdečních chorob.

Cvičení také snižuje riziko obezity, protože u aktivních lidí je velmi malá pravděpodobnost že budou trpět vysokou nadváhou. Má také velmi velký vliv na vzniku cholesterolu ve vašem těle.

Kardio cvičení také může snížit stres a zlepšit vaší nadváhu.

Vědecké studie dokázali že díky aerobní aktivitě dokážete snížit úroveň stresu a odbourá napětí, které ve vašem těle cítíte.

Cvičení také zvyšuje množství endorfinů, které vaše tělo produkuje. Endorfiny jsou přirozené chemikálie, které působí jako léky proti bolesti nebo i antidepresiva, zlepšují náladu a pomáhají se cítit lépe i když cvičíte jen krátce.


Cvičení má dobrý vliv na váš spánek

Pokud se vám nedaří v noci usnout, nebo se pravidelně probouzíte pak možná díky cvičení dokážete snížit tyto příznaky.

Důležité je aby jste se vyvarovali cvičení přímo před spánkem, protože to může vést k adrenalinu z aktivity která je přítomná ve vašem těle a která vám nedá spát.

Pokud se aktivita provádí nejméně 3 hodiny před spaním, měli by jste pocítit výhody. Ve větší případně je velmi výhodné cvičit odpoledne.


Tipy na čtení:

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response

Pin It on Pinterest

Share This