ČlánkyHubnutí

Ketogenní dieta – vše co potřebujete vědět

0
(0)

I přes všechnu snahu nemůžete zhubnout? Místo počítání kalorií vybírejte správné potraviny! Na základě omezení příjmů sacharidů ve prospěch tuků vám ketogenní dieta umožňuje odvyknout si od cukru, potlačit chutě a rychle začít hubnout.

Ketogenická dieta

Co je to ketogenní dieta?

Zatímco v běžné stravě pochází většina energetického příjmu ze sacharidů, přiměřeně z tuků a málo bílkovin, u keto diety je tomu právě naopak!

Abyste vaše tělo dovedly do stavu ketozy a začali hubnout, musíte konzumovat maximálně 20 až 30 gramů sacharidů denně. Abychom dostáhli tohoto množství, vyřadíme z naší stravy „sacharidové potravin“: výrobky obsahující cukr, obiloviny, brambory, pšenice, luštěniny a mouku.

Jezte dostatek masa, vajec a ryb!

Tyto potraviny mají tu výhodu, že jsou bohaté na bílkoviny, základní prvky naších buněk bez obsahu sacharidů. Potřebujete 1 až 1,2 gramů na kilogram tělesné hmotnosti každý den., to znamená 60 až 70 gramů, pokud vaše tělesná hmotnost je 60kg. Jednoduše řečeno 100 gramů masa nebo ryb, obsahuje asi 25g bílkovin. 

Zařaďte do svého jídelníčku zeleninu!

Zelenina která je bohatá na vlákninu, vitamíny a minerály by měla být přítomná v každém jidle. Ale protože většina z nich obsahuje sacharidy, je lepší upřednostňovat ty potraviny, které jich obsahují nejméně. Na straně ovoce je často problém, protože většina ovoce obsahuje sacharidy a jsou bohaté na cukry. Každý den však sníst malou porci méně sladkých druhů ovoce, není vůbec na škodu. Když je ketogenní strava správně vyvážená, obsahuje značné množství správných nutričních hodnot.

Vařte si sami!

Slané nebo sladké, většina průmyslových produktů obsahuje skryté cukry v různých formách. Nejlepší způsob jak kontrolovat příjem sacharidů, je udělat si nákup a jídelníček své pomocí. Existuje celá řada receptů vhodných pro ketogenní stravu (keto chleba, keto pečivo, omáčky, pokrmy atd…). Na trhu v dnešní době toho seženete opravdu spousty. 

Vyzkoušejte některé výrobce keto jídel!

TOP 1. místo

Ketomix

ketomix

Ketomix je neprodávanější a nejznámější výrobce keto jídel a doplňků stravy.



 

2. místo

Chia Shake

ChiaShake logo

chia SHake vyrábí dietní a zdravá jídla na principu Keto diety. V nabídce naleznete náhrady jídel i dietní doplňky stravy.

3. místo

Mix & Slim

mixslim logo

Mix & Slim je český výrobce dietní keto jídel. V nabídce můžete najít proteinové kaše, dietní koktejly a mnoho dalšího.

Keto dieta: jaké jsou povoleny potraviny?

  1. Zelenina: okurka, zelí, salát, řeřicha, špenát, fenykl, celer, cuketa, lilek, paprika, chřest, brokolice, žampiony, cibule, ředkvičky, fazole, čerstvé bylinky, kyselá okurka atd..
  2. Ovoce: rybíz, ostružiny, maliny, jahody, černý rybíz, borůvky, citron a rebarbora
  3. Semena: makadamové ořechy, mandle, lískové oříšky, vlašské oříšky, para ořechy, pekanové ořechy a sezamová semínka
  4. Mléčné výrobky: plnotučné mléko, řecký jogurt, kokosové mléko, smetana, sýry a sójový jogurt.
  5. Maso, uzeniny ryby a vejce: vše ale bez přidaného cukru
  6. Tuky: kokosový olej, avokádový olej, řepkový olej, olej z vlašských ořechů, lněný olej, konopný olej, máslo, sádlo, kachní sádlo a husí sádlo.
  7. Potraviny: kokosová mouka, lněná mouka, hořká čokoláda s více jak 98% kakaa, vybraná sladidla, hořčice a koření.

Jak nahradit některé potraviny?

  1. Cukr (med, sirup atd..) nahrazujeme stévií
  2. Obiloviny (pšenice, rýže, oves atd..) nahrazujeme: sojová mouka, len, kokos, mletý lískový oříšek, mandle a strouhaný kokos.
  3. Brambory nahradíme: tuřín, celer, cuketa
  4. Chleba nahradíme: nízkosacharidovým pečivem.
  5. Sušenky nahradíme: nízkosacharidovými sušenkami a koláči.
  6. Ovoce (banán, mango, jablko, hrozen a hrušky nahradíme: maliny, ostružiny, černý rybíz.
  7. Cereálie nahradíme: nízkosacharidovou granolou nebo chia pudinkem.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response