ČlánkyUncategorized

Rybí olej zlepšuje regeneraci a posune vás k vyššímu výkonu

0
(0)

Prospěšnost rybího oleje byla objevena vlastně jen náhodou. Již v předminulém století si lékaři všimli, že obyvatelé přímořských regionů vykazují nadprůměrné zdraví oproti jiným skupinám obyvatel.

Zjištění, že za jejich zdravotním stavem nejsou žádná kouzla, nýbrž častá konzumace ryb, pak přivedla rybí olej jako doplněk stravy i do vnitrozemských zemí jako je naše republika.

Rybí olej je díky tomu důvěrně známý hlavně starší generaci, která ještě zažila jeho pravidelné a povinné podávání ve školách. Zakořeněný odpor, který vůči němu vznikl kvůli jeho chuti je ale opravdu nespravedlivý. Rybí olej se totiž po právu řadí mezi účinné a zdravé doplňky zlepšující zdraví, psychiku a hlavně sportovní výkon.

Co rybí olej obsahuje?

Z hlediska výživy jde o naprostou bombu plnou vitamínů a prospěšných látek. Moderní doplňky obsahující rybí olej mají navíc daleko lepší chuťově vlastnosti než dříve a tak z jeho pravidelného užívání může profitovat opravdu každý.

Rybí olej je zdrojem celé řady důležitých látek, které všeobecně přispívají k životní vitalitě prostřednictvím posílení srdce a cév, prospívá také například růstu vlasů a hlavně zlepšuje regeneraci.

  • Nejdůležitější složkou rybího oleje jsou mastné kyseliny Omega 3, 6 a 9
  • Obsahuje také kalciferol a tokoferol, látky posilující imunitu a také zásobování tkání kyslíkem, což zlepšuje výkon i regeneraci u sportovců
  • Fosfor a jód optimalizují funkce nervové soustavy

Rybí olej také podporuje metabolismus a pomáhá tedy i lepšímu spalování tuků, díky čemuž bývá doporučován jako doplněk pro hubnutí.

Dá se říct, že rybí olej patří mezi vhodné doplňky stravy pro všechny sportovce. Je jedno zda se věnujete spíše silovým sportům nebo vytrvalostním aktivitám. Přínos rybího oleje pocítí každý.

Například Omega-3 mastná kyselina patří k univerzálním látkám, které zvyšují sportovní výkon napříč aktivitami. Výrazně přispívá k syntéze proteinů v organismu a růstu svalové hmoty. Zároveň optimalizuje krevní tlak, prospívá oběhovému systému a zlepšuje vytrvalost organismu.

Rybí olej

Jak na dávkování rybího oleje?

Omega-3, 6 a 9 jsou mastné kyseliny, které si tělo neumí dobře syntetizovat z „běžné“ středoevropské stravy. Užívání rybího oleje je tak velmi prospěšné nejen pro sportovce ale v podstatě pro každého, nehledě na míru jeho fyzické aktivity.

Užívání a dávkování rybího oleje je daleko snazší než kdysi. Prodává se nejčastěji v kapslích, které obsahují přesně odměřenou dávku s dávkovacím doporučením na etiketě balení (nejčastěji 1-2 kapsle denně). Díky snadnému spolknutí kapsle a jejímu rozpouštění až v žaludku také odpadá klasický problém s chutí, která nebývala valná.

Co se týče dávkování, rozumné je samozřejmě držet se doporučení od výrobce. Předávkování rybím olejem se projevuje zažívacími obtížemi. Jde o čistý přírodní tuk, který sám o sobě není nebezpečný. Může se ovšem stát, že vaše trávicí orgány nebudou jeho konzumaci uvyklé a při nadměrných dávkách budete muset vyhledat nejbližší toaletu.

Existují však různé přístupy, zejména ve sportovní výživě a při dietách, které stojí na zvýšené konzumaci rybího oleje. V takovém případě jsou ale následky čistě na vaší osobní odpovědnosti a hlavně si musíte vyzkoušet, jak vaše trávicí ústrojí takové dávky snáší. I takové metody ale většinou počítají se zvýšeným příjmem pouze po omezenou dobu, po níž následuje dlouhá přestávka.

Dlouhodobé užívání rybího oleje v doporučených dávkách je ovšem považováno za všeobecně prospěšné. Pokud chcete z blahodárných účinků rybího oleje vytěžit maximum, tak jedinou alternativou pro dlouhodobý zvýšený příjem rybího oleje je změna jídelníčku a konzumace většího množství pokrmů z mořských ryb.

Tipy na čtení:

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

1 Comment

Leave a Response

Pin It on Pinterest

Share This