ČlánkyDalší

Vitamín B: nejčastější otázky a odpovědi

5
(2)

Odpovídám na nečastější otázky a odpovědi ohledně vitamínu B.

Vitamín B: otázky a odpovědi

1.

Jak pomáhá vitamín B našemu tělu?

Tento druh vitamínů pomáhá různým enzymům vykonávat jejich práci, od uvolňování energie ze sacharidů a tuků až po štěpení aminokyselin, transport kyslíku a živin obsahujících energii v těle.

2.

Jaké potraviny mají vysoký obsah vitamínu B?

Některé hlavní zdroje vitamínů B zahrnují maso (játra), mořské plody, drůbež, vejce, mléčné výrobky, luštěniny, listová zelenina, semena a obohacené potraviny jako jsou cereálie.

3.

Co je to vitamín B?

Jedná se o skupinu vitamínů rozpustných ve vodě, které se nacházejí zejména v kvasnicích, klíčcích semen, vejcích, játrech, mase, zelenině a které mají různé metabolické funkce jenž zahrnují koenzymy a růstové faktory → nazývané také B komplex.

4.

Jaké existují typy vitamínu B?

  • Thiamin (vitamín B1)
  • Riboflavin (vitamín B2)
  • Niacin (vitamín B3) – kyselina pantotenová

5.

Který vitamín B je nejlepší?

Snad nejlepší a nejznámější ze všech vitamínů B je vitamín B12 → který je životně důležitý pro vaše neurologické funkce, produkci DNA a vývoj červených krvinek. Vitamín B12 se přirozeně vyskytuje v živočišné potravě, jako je maso, vejce, mořské plody a mléčné výrobky.

Kde koupit kvalitní doplňky stravy s vitamínem B?

6.

Nedostatek vitamínu B

Nedostatek vitaminu B může vést k neurologickým problémům, jako je trvalé brnění v rukou a nohou nebo problémy s rovnováhou. Může to také vést k duševnímu zmatku a zapomnění, protože vitamín B12 je nezbytný pro zdravou funkci mozku.

7.

Jak rychle získat vitamín B?

Nejrychleji získáte dostatek vitamínu B živočišnými potravinami, mezi které patří:

  • Červené maso
  • Ryby
  • Drůbeží maso
  • Vejce
  • Mléko
  • Další mléčné výrobky..

Dále je dobré vyhledat obohacené potraviny o tento vitamín a živiny.

8.

Dodává vitamín B tělu energii?

Vitamín B12 spolu s vitamínem B6 je nejlepší pro energii. Protože téměř každý buněk v těle „používá“ vitamín B12. Kromě toho, že vitamín B12 pomáhá při tvorbě červených krvinek, přeměňuje tuk a bílkoviny na energii. Nedostatek tohoto vitamínu může způsobit únavu nebo anémii.

9.

Pomáhá vitamín B v boji s úzkostí?

Studie tvrdí, že vysoká denní dávka vitamín B6 a v menší míře také vitamín B12 mohou pomoci snížit úzkost a depresi. 

10.

Jaké jídlo má nejvyšší obsah vitamínu B12

Vitamín B12 je klíčovou živinou, kterou vaše tělo potřebuje pro mnoho základních funkcí. Nachází se ve velkém množství v živočišným produktech, obohacených potravinách a doplňcích stravy. Některé z nejbohatších zdrojů vitamínu B jsou: játra, hovězí maso, sardinky a mléčné výrobky.

11.

Jaká je doporučená denní dávka vitamínu B?

Doporučená denní dávka vitamínu B12 je okolo 2,4 mikrogramů pro dospělého jedince. Těhotné a kojící ženy však potřebují vyšší množství tohoto vitamínu. 

12.

Který vitamín B je dobrý na paměť?

Především vitamín B6 → Pyridoxin nebo také vitamín B6 ovlivňuje mozkové procesy a vývoj tím, že pomáhá s vývoj neurotransmiterů. V některých případech zle ztrátu paměti a ADHD zlepšit příjmem potravin bohatých na vitamín B6 nebo pomocí doplňků stravy.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 2

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response