Články

Zdravá snídaně: co všechno má obsahovat?

0
(0)

Zdravá snídaně je základ každého dne! Snídaně patří k nejdůležitějšímu jídlu z celého dne. Musí obsahovat minerály, bílkoviny, vitamíny sacharidy a vlákninu, aby naše tělo i mozek dostalo dostatečnou dávku energie, nastartuje váš den a dokáže prospět vašemu celkovému zdraví. Snídani doporučujeme zařadit do každodenního rituálu.

Proč začít jíst snídani?

Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Výživná snídaně plná bílkovin a vlákniny je důležitá pro naše zdraví. Ranní snídaně je pro někoho opravdu těžká, ale věnovat pouhých 10 minut na přípravu a konzumaci výživného jídla je opravdu důležité.

Snídaně by měla obsahovat proteiny, vlákninu a celozrnné výrobky.

Začnete-li každé ráno snídat tak:

– Nastartujete váš metabolismus a udržíte hladinu cukru v těle

– Vaše tělo bude nabité energií a udrží vás produktivní po zbytek dne

– Dokáže snížit některá onemocnění

– Snídaně je nezbytná nejen pro vaše tělo, ale i pro váš mozek.

Vybírat zdravou a barevnou snídani je opravdu to nejdůležitější co můžete po ránu udělat. Doporučujeme například:

  • Ovesné vločky s proteinem nebo jogurtem
  • Řecký jogurt s Chia semínky
  • Cereálie s vysokým obsahem vlákniny
  • Čerstvé ovoce
  • Smoothie
  • Protein

Připravili jsme si pro vás seznam, nejlepších jídel které si ke snídani můžete dopřát:

Vajíčka

Vejce patří k velmi kvalitním zdrojům bílkovin, vitamínu (A, B, D) a minerálních látek.

Díky obsahuj proteinu vám dodají pocit sytosti.

Patří k základním potravinám, a doporučují se konzumovat i několikrát denně.

Řecký jogurt

Řecký jogurt je skvělou a rychlou svačinkou po ránu.

Obsahuje nízký počet kalorií, a naopak má kvalitní zdroj bílkovin.

Jogurt obsahuje vápník, vitamín B12, zinek, draslík, fosfor a další důležité živiny.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou výborné, díky svému nutričnímu složení. Jsou také bohaté a živiny: fosfor, zinek, mangan, selen, železo a thiamin…A mnoho dalšího.

Díky obsahu sacharidů, dodá našemu tělu pořádnou dávku energie na celý den

Vločky se dají různě kombinovat. Samotné, s mlékem, zamíchat do smoothie, přidat ovoce a mnoho dalšího.

Obsah vloček obsahuje 10 -15 g na 100g. Záleží na druhu ovesných vloček.

Chia semínka

Chia semínka jsou známá díky skvělým zdrojem vlákniny, obsahu živin, vitamínů, minerálů,, antioxidantů a omega-3 nenasycených mastných kyselin.

Rozpustnost semínek dokáže stabilizovat hladinu cukru v krvi a podporuje vaše zdraví.

Semínka se dají konzumovat a smíchat skoro „všude“. Například se dají smíchat: smoothie, jogurt, iontové nápoje a jídlo.

Složení obsahuje 5krát více vápníků než mléko, které je zdravě prospěšné pro vaše kosti.

Káva

Kávu po ránu pije více jak 70% lid v České republice.

Je známá díky svému obsahu kofeinu, který zlepšuje náladu, nabije vás energii a zvyšuje fyzickou a duševní výkonnost.

Mnoha sportovců pije kávu, kvůli velkému obsahu kofeinu. Díky tomu funguje jako „přírodní“ nakopávač.

Konzumovat kávy má také své výhody. Dokáže snížit srdeční onemocnění, onemocnění jater, cukrovku a Parkinsonovu chorobu.

Pokud konzumujete kávu denně a jste aktivní sportovní jedinec, určitě doporučujeme Fitness kávu.

Nedoporučujeme pít kávu s větším obsahem cukru.

Ořechy

Ořechy jsou známé díky vysokému obsahu hořčíku, mono nenasycených sacharidů a draslíku.

Jsou bohaté na: fosfor, hořčík, mangan, selen, vitamín E, vlákninu, sacharidy, tuky a bílkoviny. Patří také mezi nejúčinnější antioxidanty.

I když jsou ořechy uváděny jako vysoce kalorické, studie dokazují že tomu není tak doslova. Mají pozitivní vliv na hubnutí.

Dají se skvěle kombinovat s jídlem. Například do ovesných vloček, jogurtu a smoothie.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response