ČlánkyRecenze

TOP 8: Nejlepší zinková mast – recenze a účinky

4
(1)

Co je to zinková mast? Jak vyrobit domácí zinkovou mast?

Co je to zinková mast?

Zinková mastička je přípravek, který obsahuje vysoké procento oxidu zinečnatého. Zinkové mastičky mají hojivé, antiseptické, vysušující a chránící vlastnosti. Její účinky jsou známé díky rychlému hojení ran nebo pupínku na vašem těle.

Co je to zinek?

Zinek je minerál, který se přirozeně vyskytuje v některých potravinách, a je také dostupný jako doplněk stravy. Minerál má velmi zásadní roli v našem těle protože ochraňuje buňky před stárnutím, udržuje kvalitu nehtů, pokožky a vlasů, zlepšuje imunitu a má antioxidační účinky.

Bohužel zinek musí být podáván denně ve stravě, protože naše tělo si ho nedokáže ukládat. Navíc zinek je důležitý pro činnost více než 200 enzymů.

Je součástí rodiny stopových prvků, které jsou nezbytné pro naše tělo jako je železo a selen. Naše tělo obsahuje zhruba 2 až 3g zinku, z nichž je většina ve svalech (65%), kostech (20%), játrech a kůži.

Zinek je nezbytný pro děti a dospívající kvůli správnému vývoji a tvorbě vnitřních orgánů.

Celkový obsah zinku v lidském těle se pohybuje okolo 1,4 a 3 gramů. Doporučená denní dávka je okolo 15 mg → u žen se dávka zinku zvyšuje během kojení a obsahuje 19 mg denně.

Organismus není schopen zinek syntetizovat ani si ho ukládat, takže přísun tohoto stopového prvku závisí na stravě.

Je velmi důležitý pro správnou funkci imunitního systému.

Jaké potraviny obsahují zinek?

Konzumace potravin které jsou bohaté na zinek vám však nezaručí, že vaše tělo tento stopový prvek dokáže vstřebat. Zinek obsažený v potravinách se vstřebává z 20-40 %, takže doplněk stravy jsou nejlepším způsobem jak předejít jeho nedostatku. Vegetariány, sportovce, osoby při nízkosacharidové dietě a těhotné a kojící matky.

Jaké potraviny jsou bohaté na zinek?

  • Mořské plody, ústřice a měkkýši
  • Telecí játra
  • Červené maso
  • Olejnatá semínka (sezamová a lněná)
  • Zrna, pšeničné klíčky a otruby
  • Řasy a mořský lišejník
  • Luštěniny (čočka)
  • Mléčné výrobky
  • Vejce
  • Mandle
  • Pohanka

Zdravotní benefity zinku

  • Zabraňuje zánětu jater
  • Podporuje práci svalového a kosterního systému
  • Napomáhá vstřebávání živin
  • Posiluje krevné cévy
  • Odstraňuje zažívací potíže
  • Reguluje hladinu inzulínu
  • Snižuje pravděpodobnost vzniku rakoviny

Zinek je důležitý pro muže i ženy všech věkových kategorií.

Mezi hlavní vlastnosti minerálu patří také schopnost přispívat k normální funkci imunitního systému a k ochraně buněk před oxidativním stresem.

Nedostatek zinku v těle

Jaké jsou příznaky nedostatku zinku v těle?

  • Ztráta vlasů
  • Pomalé hojení ran
  • Šedý odstín kůže
  • Problémy s trávením
  • Porucha chutě a vůně
  • Snížení koncentrace
  • Únava
  • Kožní onemocnění → akné, vyrážky, ekzémy a časté záněty.
  • Snížená syntéza kolagenu
  • Neplodnost
  • Porucha nervového systému
  • Snížená imunita
  • Kožní infekce

Vegani a vegetarián patří k těm, u kterých je největší pravděpodobnost nedostatku zinku v těle, protože zdroje pochází především z živočišné stravy. Proto se doporučuje zakoupit zinek ve formě doplňku stravy.

Jaká je denní potřeba zinku?

Denní doporučený příjem zinku je 15mg. U žen se však potřeba během kojení zvyšuje a dosahuje 20 mg denně.

Co může způsobit nadměrná konzumace zinku?

Nadměrná konzumace zinku obvykle může způsobit nevolnost, průjem, ospalost, závratě, anémii nebo podrážděnost. Dlouhodobá konzumace nadměrného zinku v těle může změnit váš metabolismus a narušit tak zdraví červených krvinek.

Zinek jako prevence před nachlazením

Zinek je skvělým léčitelem proti nachlazení a chřipce.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 4 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 1

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response

Pin It on Pinterest

Share This