Články

Para ořechy: ovoce plné základních živin

0
(0)

Para ořechy pocházejí z jihoamerického stromu Bertholletia excelsa. Tento ořech je bohatý na zdravé tuky, bílkovin a selen. Tento produkt je čím dál více populárnější díky jeho zdravým hodnotám. 

Chuť para ořechů je podobná jako u mandlí nebo makadamových ořechů. Tato semena jsou velmi bohatá na bílkoviny a jsou také zajímavým zdrojem lipidů, které jsou nezbytné pro správnou funkci nervového a hormonálního systému.

Para nuts

Para ořechy jsou bohaté na selen

Para ořechy patří mezi nebohatší zdroje potravy na selen, který je životně důležitý minerál pro správné fungování naších buněk. Selen také hraje důležitou roli v rovnováze metabolismu, zejména v játrech.

Navíc selen v para ořechách pomáhá regulovat hormony štítné žlázy. Ve skutečnosti studie ukázaly, že ženy které konzumují velké množství selenu mají mnohem menší riziko poškozené žlázy.

Skvělý zdroj antioxidantů!

Para ořechy jsou také bohaté na vitamín E, C a další důležité minerály jako fosfor, který je nezbytný pro zdravé kosti a zuby. Dále obsahuje hořčík, který pomáhá regulovat nervovou soustavu a náladu, dále pak zinek který má skvělé protizánětlivé účinky.

Antioxidanty příznivě působí na pokožku, protože pomáhají redukovat známky stárnutí a zároveň zajišťují správnou hormonální funkci.

A jako většina plodů, para ořechy poskytují pocit sytosti, což z nich dělá skvělého spojence při svačině.

Jaké má výhody?

Para ořech je také znám tím že obsahuje více kalorií, ale také obsahuje polynenasycené a mononenasycené mastné kyseliny. Tyto omega 3 mastné kyseliny jsou nezbytné pro naše zdraví a pomáhají regulovat cholesterol.

Para ořechy také poskytují vlákninu, která zlepšuje hladinu cholesterolu v krvi a snižuje riziko srdečních onemocnění, mrtvice, obezity a cukrovky typu 2.

Další studie ukázaly, že konzumace těchto ořechů snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění u lidí s cukrovkou.

Na závěr bych měl zmínit že para ořechy není špatné namočit do vody alespoň na 4 hodiny. Budou totiž lépe stravitelné a odstraní se z nich látky (lektiny atd..) a neutralizují se enzymy které by mohli narušovat vaše trávení.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

2 Comments

Leave a Response

Pin It on Pinterest

Share This