Články

Proč pít hodně tekutin při sportování?

0
(0)

Vaše tělo je více než ze 75 procent tvořeno vodou, dokonce i ve vaší kosti je více jak 20 procent vody. Pokud nepijete dostatek tekutin, krev vám neteče správně, a vaše trávicí dráha nefunguje tak jak má. Vědci zjistit, že konzumace velkého množství vody může snížit riziko rakoviny prsu, tlustého střeva nebo i rakoviny močových cest.

Mnozí z vás už slyšel že potřebujete vypít více jak 8 až 9 sklenic vody denně pokud cvičíte. Odkud se vlastně vzalo toto číslo? Vaše tělo dokáže obvykle ztratit až 10 skleniček vody. 2 sklenice během pocení, 2 k dýchání a 6 skleniček k „odstranění odpadu“.

Bližší výzkum naznačuje, že potřebujeme mít mnohem vyšší příjem tekutiny, spíše okolo 3 až 6 litrů vody denně. Vynahradit příjem tekutin si také můžete ovoce, nebo potravinami, který mý vysoký obsah tekutin. Příjem tekutin také může pocházet z mnoha zdrojů které si zde popíšeme.

Jak správně na pitný režim

Voda a pitný režim

Obyčejná pitná voda je tím nejlepším způsobem jak získat tekutiny. Voda napomáhá správnému fungování vašich orgánů, takže je dobré vždy sáhnout po sklenici vody. Proto je dobré vždy mít po ruce láhev vody. 

Pokud nemáte rádi „chuť“ vody, může mít i vody v sobě látky které vytvářejí nepříjemnou chuť.

Pamatujte si však, že balená pitná voda, je takřka stejná jako ta z kohoutku, takže je dobré ze zamyslet zda chcete zvýšit své výdaje. Můžete také zkusit filtrovanou vodu, mnoho firem dnes vyrábí filtrační systémy, které můžete připojit na vodovodní kohoutek, nebo našroubovat na vaší láhev. Pokud pořád si nemůžete zvyknout na chuť obyčejné vody, zkuste vložit plátek citronů.

Sportovní voda

Můžete si také koupit vodu pro sportovce, která se v dnešní době dá koupit v mnoha obchodech. Proč zrovna vybrat sportovní vodu? Oproti normální vodě obsahuje navíc elektrolyty, jako například draslík, hořčík, vápní nebo sodík, který ztrácíte když se potíte nebo sportujete.

Sportovní voda má i své stinné stránky. Oproti klasické vodě obsahuje dost kalorií, a dokážete i po některých vodách přibrat na váze. Pokud ale opravdu chcete užívat sportovní vodu, musíte myslet na jejím denním dávkování.

Sportovní nápoje jsou také drahé, pokud si začnete kupovat jedno po druhé v lahvích. Nebo si také můžete vyzkoušet práškovou verzi. Kde jednoduše smícháte prášek s vodou a zaplatíte méně peněz než za balenou vodu.

 

Sycené sportovní nápoje

Sycené nápoje nebo i sladké limonády dokážou přidat na vaší váze protože obsahují mnoho kalorií, a také neobsahují vitamíny a ostatní živiny jako ve sportovním nápoji. Sycené vody také obsahují fosfáty, které mohou vést k problému s hustotou kostí.

A co takový ovocný džus?

Pravý stoprocentní ovocný džus je bohatý na vitamín C a draslík a další velmi důležité vitamíny. Na druhou stranu má velmi vysoký obsa kalorií. 

Pokud si ale chcete vybrat mezi ovocným džusem a čerstvým ovocem, určitě si kupte čerstvé ovoce, které má mnohem více živin než poskytuje džus.

Nízkotučné a odtučněné mléko

Pokud vypijete denně dvě až tři sklenice nízkotučného mléka, nebo mléka bez tuku, tak je výborným zdrojem vápníku, ale vypít tolik mléka pro někoho je opravdu obtížné.

Zkuste třeba vypít sklenici mléka těsně před spaním (můžete si ohřát třeba v mikrovlnné troubě). Navíc mléka vám pomůže získat velkou dávku vápníku, ale také bílkoviny a díky tomu dokážete rychle usnout.

 

Čaj a káva

Káva a čaj patří k horkým nápojům, ale pokud mohu doporučit raději šáhněte po vodě. Každopádně čaj i káva se započítávají do vašeho každodenního života, denně někteří z nás konzumují až několik šálků denně.

Kávu je dobré vyřadit ze svého denního života, kvůli tomu že kofein má dehydratační účinky.

Na závěr bych chtěl říci, aby jste nespoléhali na žízeň, která vám řekne kdy se napít. V tu dobu už můžete být dehydratovaní. Zabraňte vaší dehydrataci tím že budete mít vždy po ruce láhev s vodou.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 0 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 0

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

1 Comment

Leave a Response