ČlánkyDalší

10 jednoduchých tipů, jak rychle zhubnout

5
(2)

Máte nadváhu a chcete zhubnout? Nemusíte však být tak složité, jak se na první pohled zdá! Zde jsou nejdůležitější tipy a triky na hubnutí, které doporučujeme.

Asian woman weight loss diet

K rychlému a trvalému hubnutí neexistuje žádná věda! Protože hubnutí nemusí být tak složité jak se zdá… V našem článku vám přinášíme několik tipů, jak začít hubnout. Stačí vám pouze motivace a úsilí pro sebe a své tělo něco udělat.

1. Udělejte si dlouhodobý plán

Vzít si tužku a papír a udělat si dlouhodobý hubnoucí plán, je základem všeho. 

Ze začátku je nejlepší trochu začít omezovat příjem potravy. díky tomu můžete začít očekávat úbytek hmotnosti v prvních šesti měsících až o 0,5 až 1 kg týdně, pokud se vám podaří snížit příjem energie o 500 – 1000 kcal denně. 

Je také důležité dbát na to, abyste dostali všechny živiny, které jsou pro vaše tělo důležité a zároveň si udrželi váš metabolismus v chodu. Pokud nebudete dostatečně jíst, můžete snadno přijímat příliš málo životně důležitých mastných kyselin, vitamínů a stopových prvků. 

Můžete také zbytečně ztratit velké množství svalové hmoty. 

Chcete zhubnout? Vyzkoušejte dietu od Ketomix!

2. Veďte si deníček vaše jídla

Jídelní deníček může být nápomocný při zavádění nových rutin a rytmů ve vaší stravě. 

Získáte větší podvědomí o tom, co jíte a kdy jíte, zatímco váš deníček může postupně odhalit chyby ve vaší stravě. 

Je vhodné mít pět jídel denně, kde by jste s měli rozdělit kalorie → to je snazší sledovat pomocí vašeho potravinového deníčku. 

A také ve spolupráci s nutričním poradcem nebo lékařem o redukci hmotnosti vám bude tento deník velmi užitečný.

3. Pevná strava

Pokud jde o zkušenosti, někteří lidé s nadváhou nemají žádné pevné rytmy při jídle. To začne stěžovat to, co a kolik jste během dne snědli.

Naše rady:

  • Doporučujeme mít pevné návyky v pevně stanovenou dobu. Například že si snídani dáte mezi 8:00 a 10:00 hod.
  • Pokud se vám vůbec nedaří snídat, měli byste s tím začít! Protože snídaně je základ každého dne.
  • Mezi jednotlivými denními jídly nesmí uplynout více než 3-4 hodin.

4. Vytvořte si dobré stravovací návyky

Když jíme u počítače nebo televize, je těžké si uvědomit, co a kolik jsme toho snědli. Naše rady a tipy:

  • Vyhněte se jídlu u počítače nebo televize.
  • Při jídle teplého jídla používejte nůž a vidličku a dejte si na čas se žvýkáním.

5. Uvědomte si, kdy jíte

Svačina může být pro vás, kteří se snažíte zhubnout, věcným zlem. Často je touha po jídle největší v odpoledních a večerních hodinách. 

Jíst 5krát denně může být velkou pomocí při redukci hmotnosti, protože můžete jíst větší porce s malým obsahem energie, protože ovoce a zelenina obsahují hodně vody.

Naše rady:

  • Naplánujte si zdravé svačinky
  • Ve svačině doporučujeme jíst 150 g zeleniny a dvě porce ovoce denně
  • Naplánujte si do vašeho deníčku nákup potravin.

5. Jezte méně tuku

Tělesná hmotnost se nejvíce zvýší, když se dosyta najíte jídlem s vysokým obsahem tuku. 

tuk působí jako zvýrazňovač chuti a zároveň obsahuje hodně energie. Protože může být nízkotučná strava bez chuti a vnímána jako „nudná“.

Podle nutričních specialistů mohou nenasycené tuky z oleje, ořechů, semen, avokáda, oliv, měkkého margarínů nebo majonézových produktů v každém jídle mohou mít významný rozdíl. Je však nutné omezit příjem maximálně na 1 polévkovou lžíci na jídlo. 

Pokud jíte ořechy jako svačinu, zapamatujte si že 5-10 ořechů dokáže poskytnout skvělou energii.

Studie dokázaly, že na dlouhodobou redukci hmotnosti má nejlepší efekt nízkotučná dieta: 

Naše rady

  • Pokud potřebujete více chuti, použijte nenasycené tuk
  • Omezte množství nenasycených tuků na jednu polévkovou lžíci na jídlo
  • Konzumujte více masa a ryb
  • Vybírejte mléčné výrobky s nižším obsahem tuku

7. Pijte vodu!

Podle studií pro obezitu u dospělých existuje podezření, že pokud energie pochází z nápojů, dává to menší pocit sytosti, než když sníte stejné množství kalorií. Pijte vodu místo minerálky nebo jiných sycených nápojů!

8. Jezte maso!

Tučné výrobky a nezdravé jídlo vyměňte za maso (kuřecí, hovězí) a ryby! Klobásy nebo plněné výrobky jsou nezdravé a často obsahují hodně tuku a soli.

9. Nezapomeňte na pečivo a cereálie

Například celozrnné pečivo obsahuje hodně vlákniny a dodá vám pocit sytosti. Ovesné vločky, celozrnná rýže a celozrnné těstoviny jsou dalšími příklady potravin, které také obsahují hrubá zrna. 

V obchodě vyměňte bílé pečivo za celozrnné. 

Doporučujeme třeba ke snídani konzumovat proteinovou granolu.

10. Zvyšte vaší fyzickou aktivitu

Zdravější strava, méně energie a fyzická aktivita společně přispějí ke snížení hmotnosti. Když se budete více pohybovat, zvýší se i vaše spalování. Získáte také větší svalovou hmotu a můžete jíst více, aniž byste přibírali na váze.

Nemusíte hned začít běhat maraton a desítky kilometrů denně…. Ale každodenní cvičení je velmi důležité!

I obyčejná procházka a jízda na kole vám pomůže.

Rady a tipy na hubnutí:

Pokud se budete řídit našimi radami, začnete ztrácet přebytečná kila.

  • Mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku 
  • Jezte pestrou a vyváženou stravu
  • Každý den si připravte „barevný“ talíř plný zeleniny
  • Snižte konzumaci sladkostí, buchet, dortů, sušenek, čokolády a zmrzliny.
  • Vyhněte se nezdravým potravinám.
  • Zařaďte do svého jídelníčku ovoce
  • Zvyšte vaší každodenní aktivitu.
10 jednoduchých tipů na hubnutí

Publikováno 24.09.2022

Kategorie: hubnutí, výživa, recenze

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 2

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response