ČlánkyDalší

Co jíst během chřipky a nachlazení? Seznam potravin, které vás vyléčí

5
(1)

Začíná zimní období, a s tím přichází nachlazení a spousty nemocí. Pojďme se společně podívat, které potraviny a vitamíny se podílejí na podpoře imunitního systému vašeho těla.

Proteiny

Nepostradatelnou složkou naší stravy jsou bílkoviny, protože přímo souvisí s podpůrnými mechanismy našeho imunitního systému. Zdroje bílkovin s vysokou biologickou hodnotou se nacházejí ve veškerém mase, drůbežím mase, rybách, mléčných výrobcích a vejcích. Rostlinné bílkoviny se nacházejí v luštěninách, zelenině, ořechu a sójových výrobcích.

Zinek

Zinek je dalším stopovým prvkem, který posiluje imunitní systém a má hojivé účinky. Zinek se nachází v potravinách podobných těm, které se nacházejí v bílkovinách, jako je libové maso, drůbež, mořské plody, mléko, vejce, celozrnné výrobky, ořechy, semena a luštěniny.

Selen

Selen je stopový prvek, který chrání tělo před oxidativním stresem a záněty. Nejbohatším zdrojem selenu jsou mořské plody a vnitřnosti. Dalšími zdroji jsou maso, obiloviny a mléčné výrobky.

Železo

Železo, které tělo denně potřebuje je poskytováno naší stravou a je uloženo ve formě feritinu. Nedostatek železa dokáže oslabit imunitní systém a proto je důležité zvýšit jeho konzumaci. Živočišné železo se nachází v živočišných potravinách, jako je červené maso a výrobky z něj (ryby, játra, drůbež a mořské plody). Absorpce z těchto zdrojů může dosáhnout až 30%. Rostlinné železo se nachází v rostlinných potravinách, jako jsou luštěniny, ořechy a zelenina (špenát, brokolice atd..).

Omega 3-mastné kyseliny

Omega 3 mastné kyseliny díky svému protizánětlivému působení výrazně posiluje imunitní systém. Jejich zdrojem jsou tučné ryby (losos, makrela, pstruh, tuňák) a ořechy.

Prebiotika

Jedním z příznivých účinků probiotik je, že stimulují imunitní systém, protože zvyšují populaci prospěšných zárodků nebo probiotik již přítomných ve střevě. Přírodní prebiotické složky se nacházejí v cibuli, pórku, česneku a dalších rostlinných potravinách.

Kyselina listová

Kyselina listová také významně přispívá k posílení imunitního systému. Nachází se v různých potravinách, jako je zelená listová zelenina, brokolice, špenát a luštěniny.

Vitamín C

Klasická ochrana před nachlazením je vitamín C, který pomáhá tvořit protilátky a posiluje imunitní systém. Jeho zdrojem jsou všechny citrusové plody jako pomeranče, mandarinky, grapefruity, kiwi, jahody, papriky a rajčata.

Vitamín A

Vitamín A pomáhá regulovat imunitní systém a pomáhá bojovat proti zánětům, zdravé tkáni a udržuje vaší pokožku hebkou. Sladké brambory, mrkev, brokolice, špenát, meruňky, červená papriky, vejce a mléko mají vysoký obsah vitamínu A.

Vitamín E

Vitamín E silný antioxidační a protizánětlivý účinek, který se nachází ve všech olejích (olivový olej, olej ze semínek atd..), ořechy (arašídy, mandle, lískové ořechy), semenech (slunečnicová semínka) a zelená listová zelenina.

Jak se vám líbil článek?

Začněte hlasovat!

Hodnocení 5 / 5. Kolik lidí hlasovalo: 1

Tento příspěvek nemá zatím žádný hlas! Buďte první!

Leave a Response